Dag 7 Donderdag 9 november

9 november 2017 - Svolvær, Noorwegen

Hei hei

Vandaag héérlijk gegeten met Hans en Helen. Leuke mensen wonen hier vlakbij. Zijn altijd in voorjaar, zomer en najaar hier. Hij is tandarts in Broek op Waterland.
Marijke had het eten helemaal voorbereid dus makkie voor hun. Morgenochtend staat ons ontbijt klaar in koelkast. Zíjn hier alleen in huis. Maar wordt nooit afgesloten het huis. Is hier nog niet nodig. Als we weg gaan trekken we de deur dicht en klaar.
Vanmorgen op tijd weg gereden naar À . Rit van 2,5 uur tot aan zuidelijkste punt vd Lofoten. Alleen maar regen en regen gehad. Ondanks slechte weer hebben we aardig wat gezien. Veel watervallen onderweg nu door sneeuw en regen. In de dorpjes kom je geen mens tegen.
Als je van rust houdt moet je hier zijn . In zomer schijnt het wel druk te zijn.
Bij ieder huis staat ook een mobile home of caravan. Noren houden van camperen dat is wel zeker. Hoeveel campings hier alléén al zijn niet normaal. En geen lulllige mobile homes. Hele grote. Nu zijn al die campings leeg natuurlijk.
Nu bakkie thee zetten en misschien nog noorderlicht spotten. Wordt wel moeilijk door de bewolking maaar je weet maar nooit.
We vertrekken hier morgen om uurtje of 10.00 uur naar Svolvaer vliegveld. Eerst aftanken.
Inie mini vliegveld. Dan naar Bodo. Daar 20 minuten later vliegtuig naar Oslo.
Bodo is ook zo klein loop je zo naar andere gate.🤣
Oslo is groter en super modern. Gaan we ff eten en dan 16.30 uur naar Amsterdam. 18.25 landen we dan weer.
Dan zit onze Noorderlicht reis er weer op.

1. Toosje:
    9 november 2017
    Zo dat was weer een dagje,wel veel gezien.Jammer dat het zo regent.Ik zie dat het bij jullie 7 gr is.Hier 25 gr echt lekker.Goede reis en wel thuis.mams en pap