Dinsdag 1 augustus 2017

1 augustus 2017 - Horta, Portugal

Vandaag om 09.00 uur de Ferryboot genomen naar het eiland Pico.
Duur van de vaart is 30 minuten. Pico is het eiland van de walvisjagers van vroeger.
Inwoners: 14.000 . Ik weet niet waar want je ziet géén mens.
Lengte: 46 km
Breedte: 16 km
Wij hebben het eiland verkent op een semi motor/scooter.
Nadat wij bij de verhuur ons vervoer opgehaald hébben zijn we via het Noorden via de wijn
Route onze verkenning begonnen. De "stad " waar we aankwamen met de Ferry is Madalena. Inwoners 2600.
Luchtvochtigheid was vandaag 89%. En we hebben ook in de wolken gereden toen we het eiland overstaken naar het zuiden. De natuur is hier ook vreselijk mooi door de vochtigheid en daarbij ook de zon. Varens zo groot als bomen. De wijnranken worden omgeven door muurtjes van lava stenen zodat de wind tegen gehouden wordt. De ranken liggen ook op de aarde i.p.v. staand.
Uniek aan deze wijn is de hoge alcohol percentage . Door de zoute wind en vulkanische bodem.
Op het eiland is verder niets te beleven. Je kan er gaan duiken of whale watching. Vooral veel wandelaars komen hier naar toe. En dat zie je ook hier zo om je heen. Ik heb nog niemand op hakken zien lopen want dat is niet te doen door de ongelijke stenen waarvan alle stoepen en weggetjes van gemaakt zijn. Nou ja stoepen . Zee klein allemaal.

Cory's shearwater. Zijn vogels die een alien geluid maken als ze in de avond wanneer het donker wordt aan land komen om hun jongen te voeren. Op de dag zijn ze op de oceaan om zich vol te stoppen met voedsel. Wordt het donker dan hoor je toch een raar geluid niet normaal meer. Gewoon eng. Op zee hebben wij ze ook gezien tijdens de walvis excursie. Ze lopen ook op het water. Victor zegt het zijn hele domme vogels.
Hij woont aan de oceaan en als je bij hem bent hoor je ze schreeuwen. Zo APART.

Groetjes