Maandag 31 juli

1 augustus 2017 - Horta, Portugal

Vandaag zijn we gaan walvis spotten en dolfijnen. En ja we hebben 9 potvissen en heel veel dolfijnen gezien. Via http://www.norbertodiver.pt. hebben we via Victor een excursie geboekt met special price. Kijk maar op de website zoals hierboven genoemd het websiteadres.
De potvissen zijn hier altijd aanwezig. Zijn ook een soort van de walvissen.
Dolfijnen zijn er héél veel. De vissers hebben hier ook last van tijdens het vissen. Als zij aan het vissen zijn eten ze alle grote vissen op. Zelfs zo erg dat ze het bijna van de hengel halen.
De oceaan zit hier ook vol met allemaal soorten haaien en er komen er steeds meer bij.
In de nacht gaat Victor ook niet meer vissen want vis blijft weg voor de haaien. Anders worden ze opgevreten.
Victor is marine bioloog dus weet erg veel over de oceaan wat erg interressant is.
Maar het is een ongelofelijke ervaring om op een bootje op de oceaan te varen en die grote vissen voor je te zien.
Zeer moeilijk foto's maken. Heb geprobeerd maar ik kijk thuis wel welke ok zijn.
Ben gelukkig niet ziek geworden . Had pillen ingenomen. Maar er waren diversen mensen doodziek.
Walvissen trekken tussen september en mei naar boven. Dáárom zie je deze niet maar vanaf september trekken ze weer terug naar Brazilië. Ze komen dan weer hier langs.
Kan nog véél meer vertellen híerover maar dat komt later wel.

Vanavond hebben we in ons huisje gekookt een pasta en buiten gegeten. Huis is schoon gemaakt en ze hebben onze was gewassen. Wat een service!

Groetjes en tot mogen!