Castelo Branco, Monsanto en Guarda

9 augustus 2017 - Vila Nova De Cerveira, Portugal

Bom dia

Ontbeten in hotel en toen de auto in en opweg naar Castelo Branco. Wat betekent het witte kasteel. Ongeveer 1 uur en 25 minuutjes rijden . Toen we deze kant op gingen kwamen we door het gebied waar die hele erge bosbranden geweest zijn paar weken geleden. Wel 20 minuten lang reden we langs verbranden bomen. Heel triest als je dat zo ziet. In ieder dorp hebben ze ook brandweerlieden zitten erg opvallend is dat. Maar noodzakelijk. Je ziet het wel op de foto's. Alles verbrand. Soms zag je in de verte rookpluimen.
In Castelo Branco hebben we de burcht bekeken en voor de rest was er niet zoveel. Bakkie doen met een natta en weer verder naar Monsanto.
Een bergdorp op 756 meter waar alle huizen gemaakt zijn van graniet. Prachtig mooi en indrukwekkend hoe dit er uit ziet. Natuurlijk naar het hoogste puntje gegaan. Schitterend uitzicht.
Uurtje of 17.00 kwamen we in Guarda maaar bij ons hotel konden we niet komen met de auto want de hele weg lag open. Zijn ze mee bezig. En bedenk je dat alles hier steil loopt.
Dan maar auto boven aan laten staan en naar beneden gelopen.
Guarda ligt op 1056 meter hoog . Hoogste stad van Portugal. Kan je ook merken aan de temperatuur en wind.
Na het eten s avonds was het behoorlijk koud. Kunnen we al wennen voor Nederland.
Nu is het 10 gr. Om 11 uur zal het alweer 20 zijn.
Richard heeft Ria gebeld en gezegd dat wij woensdag eind middag bij haar zullen zijn.
Louis ook gebeld en daar gaan we zaterdag naar toe. Hij spreekt nog aardig Nederlands.
Vandaag op weg naar Vila nova de Cerveira. Aan de grens van Spanje maar dan in het noorden.
Ga zo ff de route bepalen.

Tot later!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade