Dag 2 verkenning westen van Sao Miguel

25 juli 2017 - Ponta Delgada, Portugal

Vandaag een heerlijke warme dag. Eerst de auto op gehaald bij Hertz en toen richting Sete Ciudades. Wel bekent van het reisprogramma 3 op reis. De 2 meren met verschillende kleuren een groen meer en een blauw meer. Druk bij uitkijkpunt natuurlijk maar wij het oude hotel in gegaan waar je vanaf de bovenste etage de een heel mooi uitzicht hebt over de 2 meren. Hier vandaan kan je helemaal naar beneden rijden naar de brug die de 2 meren van elkaar scheiden. Prachtige natuur met langs alle wegen bloeiende hortensias.
In het stadje Mosteiros hebben we een bakkie gedaan met een heerlijk broodje aan het strand . Temperatuur was vandaag denk ik zo 30 gr.
Vanaf Mosteiros zijn we de kust langs gereden met diversen uitkijkpunten stops.om in Ribeira Grande te lunchen wederom aan de zee. Ik een salade met garnalen en Rich een curryrijst met groente. Héél gezond!!!
Toen het binnenland in gereden . Eerst naar een warmwater bron met waterval. Héél véél mensen in het water. Want dat schijnt een helende werking te hebben.
Dat is in Monumento natural da Caldeira Velho. Waanzinnig mooie natuur met zeer grote varens. Alleen jammer van die mensen.
Toen door de wolken naar Lagoa da Fogo. Wederom een kratermeer. Gelukkig konden we het meer zien. Meestal ligt dit meer in de wolken.
Vanaf daar zijn we terug gereden naar Ponta Delgada en ff naar de supermarkt.
De supermarkt is groot hier niet normaal méér!! Alles te koop ook pindakaas. Prijs €3.99.
Nu ff borrelen in ons appartement.
Morgen gaan we de oostkust verkennen. Kijk maar op de kaart ik heb er een foto van gemaakt.
Tot morgen !