Vila nova de real de Antonio naar Evora

5 augustus 2017 - Évora, Portugal

Bom dia
Weer een hete dag!!!! Bijna geen kleding aan alles wordt drijfnat naarmate de dag vordert.
Heb handdoek in auto liggen en water flesjes drinken we veel. Iedere stop weer gekoelde fkesjes.. Morgen zondag wórdt weer warmer maar híer in hotel lekker airco. Op de terrassen hier staam hele grote ventilatoren.
Vanmorgen eerst na ontbijtje zijn we om 10.00 uur vertrokken naar Serpa. Via mooie wegen zonder veel verkeer langs vele olijfboomgaarden kwamen we daaraan na 1.45 uur rijden. Bijna geen mens of toeristen te zien. Prachtig mooi stadje .
Toen naar stadje Mourao . Waren we bijna alleen . Hier heb je een gewéldig mooi uitzicht over de uitlopers , meren van de rivier Rio Guadiana.vanaf fe ruïnes van een fort.
Monsaraz is hét oudste stadje van Portugal en ligt boven op een bergtop. Heel authentiek hebben ze dit gehouden met ook weer een fort. Wel veel toeristen hier maar niet super veel.
En heeeet!! inmiddels waren we dichterbij Evora gekomen en binnen een uurtje waren we in deze wat grotere stad. We zijn vandaag langs olijfboomgaarden, wijngaarden, graanvelden en tomatenvelden gereden en je komt bijna geen auto tegen.
Hotel Moov slapen wij met ook een parkeergarage want je kan hier in het stadje de auto niet kwijt. Is Unesco beschermd.
Na aankomst zijn we eerst op temperatuur gekomen en hebben vanavond weer heerlijk portugees gegeten. Ze hebben hier véél zoete dingetjes en óók lekker .

Morgen gaan we het stadje bekijken en blijven hier nog een nachtje slapen.
Wel lekker even een rustdag.

Tot morgen !