Dag 5 Dinsdag 7 november

7 november 2017 - Svolvær, Noorwegen

Hei hei
We waren van plan vandaag naar het zuidelijkste puntje van de eilanden te gaan maar de weersvoorspelling was dat eind vd dag er ijsregen zou komen. En omdat het een behoorlijk eindje rijden is hebben we onze plannen maar omgegooid. Nu gaan we donderdag.
Vandaag naar het Venetie geweest van de Lofoten. Henningsvaer. Een uurtje rijden hier vandaan. Leuk klein dorpje ook uitgestorven zoals overal. Alle dorpjes zijn nog kleiner dan klein. Je kan als je hier niet geweest bent er geen voorstelling van maken. We hebben alles gezien en er was zelfs een leuk tentje geopend voor koffie mét. Naar de prijzen moet je niet kijken want alles is hier 2x zo duur als in Holland.
Noren eten veel taart en drinken veel koffie. In een restaurant/ cafe pak je je taartje of gebakje leg op schoteltje en pak je je koffie dan reken je af.
Heel véél soorten taart. Ook speciale noorse taarten. Hebben we ook gegeten hier in huis.
Eten is goed hiet alles te koop. Maar ja voor ons duuuuur.
Vanavond hebben we hier weer lekker gegeten. Zalm en viskoekjes. Was gezellig.
Ries kent de eigenaar Frans dus lekker ouwehoeren.
Ook vandaag in Aquarium geweest. Ook hiet waren we de enige bezoekers. We hebben het lekker rustig hier. Zal weer wennen worden thuis😅
Leuk opgezet. Hierna werd het snel donker en hebben we nog een dorpje bezocht Kabelvag.
Hier wat gedronken en toen weer terug naar ons gasthuis.
Om 14.00 begon het al te schemeren. Je denkt dan gewoon dat het al eind vd middag is.
Op dit moment waait het heel erg en is het kouddd.
We hebben 100% kans op Noorderlicht vanavond en komende avonden maar moet wel de bewolking weg zijn. We gaan altijd tussen 22.00 en 24.00 uur wandeling maken om het te zien maar ja je weet het nooit.
Dikke kleding doen we dan aan. Gisteren hebben we gepolariseerd noorderlicht gezien.
Je ziet dan wolken veranderen van kleur. Van.licht naar donker. Ook heel apart om te zien.
Morgen Rib safari. Kouddd speciale pakken krijg je aan. Ben benieuwd. Zal wel vreselijk mooi zijn. Gaan Trolljorfjord in.
Om 11.00 uur horen we of het door gaat. Spannend!
Kijk maar op internet naar rib safari lofoten. Explorer lofoten

Hei hei.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Deborah:
    8 november 2017
    Spannendddd hoop dat het door gaat heb het opgezocht die boot gaat harddddddd Veel plezierrrrrr
  2. Toosje:
    8 november 2017
    Gaaf hoor jongens,veel plezier vandaag