Dag 6 wpensdag 8 november

8 november 2017 - Svolvær, Noorwegen

Hei hei,
Net gegeten weer erg lekker geweest. Hadden vandaag vrienden van Frans en Marijke erbij.
Ook nederlanders die hier vakantiewoning hebben. Aardige mensen. Zij gaan morgen voor ons koken want Frans en Marijke gaan weekendje weg.
Toen we eind vd midddag zo 16.30 uur thuis kwamen kregen we noorderlicht. Je ziet het al gebeuren.
Lucht wordt op plekken heel licht en dan ineens is het groen. Prachtig om te zien en het was super duidelijk. Duurde ook aardig lang. Heel mooi om te zien. Moeilijk te fotograveren. Heb je speciale app voor nodig. Hebben ons best gedaan.
Vanmorgen met de ribboot de zee op gegaan. Helemaal aangekleed in speciale pakken en zwemvest om. Handschoenen , bril ect. Nou is wel nodig want je gaat keihard over de golven heen. 800 pk motor. Klappen die je maakt op het water niet normaal meer.
We hebben zee arends gezien van heel dichtbij werden gevoerd met haring. 2.60 brede vleugels hebben ze. Ook de Trollfjord in gevaren. Een vd bekendste fjord van Noorwegen. Is 2 km lang 80 meter breed. Heel indrukwekkend. Het is allemaal zo mooi dat het niet te beschrijven valt. Ongelofelijk. Was weer een super ervaring. Een om ook niet meer te vergeten. Net zoals het Noorderlicht. Moet je gezien hebben.
Morgen naar dorpje A op het zuidelijkste puntje. Dorpje met kortste naam.
Ben benieuwd. Staan vroeg op. 08.00 uur ontbijt en dan weg. Maken iedere dag ook lunchpakket klaar want onderweg niets te vinden en ook veel te duur. Maar alles is gesloten of er is gewoon niets. Nog 1 daagje en we gaan weer daagje reizen om thuis te komen.
Tot morgen !

1. Toosje:
    8 november 2017
    Gave foto,s Jullie staan er ook heel leuk op,Veel plezier morgen nog.groetjes pap en mam
  2. Deborah:
    9 november 2017
    Super gaaffffff ziet het eruit ik denk dat het mooi is om de foto's op groot scherm te zien ook! Wat een belevenis en dat noorderlicht gaaf voor jullie. Mam man wat een ervaring weer he. Ben gewoon jaloersssssssss