Dag 2 zaterdag 4 november

4 november 2017 - Svolvær, Noorwegen

Ontbijten hier in Kristine moens om 08.30 uur.
De groep die hier verblijft incl. excursies vertrekt om 09.30 uur naar een

Rendier fokkerij van de Swai. Minderheids volk uit Lapland die ook in Noorwegen
wonen.
Wij trekken ons eigen plan en gaan vandaag eerst naar het Viking museum in Borg op het eiland Vestvagoy. Ligt 2 eilanden hier vandaan. Wij zitten in Lauvik op Austvagoy. We rijden door prachtige natuur in 1,5 uur naar Borg. Het Viking museum is maar 2 dagen
in de week geopend in de winter nl. op Zaterdag en Woensdag.
Wij zijn op een paar mensen na de enige bezoekers. Er zijn meer figuranten dan bezoekers.
Is een beetje opgezet als het Archeon .
Erg leuk en rustig.😂
Híerna een stuk over het eiland gereden o.a. Eggum, Unstadt bezocht. Dorpjes bestaan maar uit 10 of minder houten huizen. Ongelofelijk als je hier woont. Aan zee altijd invloeden van het weer. Wind, water, sneeuw ect.
Om 15.00 uur begint het te schemeren en om 16.00 uur is het donker.
Vanavond rendieren vlees gegeten mét rode kool en veen bessen.